Medlemsrådet arbetar aktivt med Trygg Tennis, som är ett åtgärdsprogram skapat av Rädda Barnen för att motverka mobbning, samt de riktlinjer som Barnkonventionen har givit och som är lag sedan 1 jan 2020.

Medlemsrådet har tillsatts för att framföra medlemmarnas åsikter och önskemål om klubben och därigenom ha möjlighet att påverka LTK’s verksamhet. Medlemsrådet består av bl.a. Siv Vestin Toresson och Anders Ersson.

Kontakt:

medlemsradetlidingotk@gmail.com

Siv Vestin Toresson                            Anders Ersson

Medlemsrådet har bl.a. hjälpt oss som klubb att utforma trivsel- och förhållningsregler för barn och ungdomar (och de gäller självklart alla vuxna medlemmar också). Detta för att alla som besöker Lidingö Tennisklubb ska trivas.

Trivselregler

• Till tennisklubben kommer folk för att idrotta, umgås och arbeta. Vi hoppas alla ska trivas hos oss under sitt besök på Lidingö Tennisklubb.
  • Klubbens värdegrund är Kunskap – Glädje – Respekt. En innebörd som vi jobbar hårt med att efterleva. Vi önskar att våra medlemmar skall uppfatta LTK som en vän för livet.
  • För att alla ska trivas är det viktigt att vi tar hand om tennishallen. Var försiktig så det inte blir stökigt eller något råkar gå sönder. Det finns roligare saker att använda sina pengar till, eller hur?
  • Glädje sprider sig, på och utanför banan. Skriker och svär du så kanske någon annan gör samma sak tillbaka, vilket vore tråkigt för de som är här för att ha det trevligt.
  • Var snälla mot varandra, då blir allt så mycket trevligare. Framförallt blir personalen glada för snälla ord.
  • Det vore väldigt tråkigt om någon blir ledsen för att man känner sig mobbad eller trakasserad. Då är det trevligare att göra någon glad genom att säga snälla saker och uppmuntra varandra. Märker du att någon blir mobbad eller trakasserad, vänligen säg till oss i personalen direkt. Det är inte att skvallra – det är att hjälpa!
  • Om du håller koll på dina prylar så minskar risken att du blir av med dem. Eftersom så många människor kommer till Lidingö Tennisklubb har vi ingen möjlighet att hålla uppsikt över era saker.
  • På tennisbanan är det viktigt att man har på sig riktiga tennisskor annars riskerar man att göra märken i banan som är svåra att få bort.
  • Om vi alla hjälps åt att bidra till att Lidingö Tennisklubb är en trevlig plats, så trivs fler. Vi vill helst inte ägna oss åt tråkigheter som att ringa föräldrar eller stänga av medlemmar p.g.a. dåligt beteende.